Conversie attributie geeft inzicht in je online conversiepaden 

Bij het converteren van potentieel geïnteresseerden van je website of online winkel naar actieve klanten is de laatste klik het belangrijkst. Dit is immers meestal het moment waarop een bestelling geplaatst en betaald wordt. Er gaat echter een heel traject aan vooraf voordat een bezoeker van je website zover komt. Een afgeronde en winstgevende conversie neemt over het algemeen dan ook meerdere dagen en websitebezoeken in beslag. Envoker brengt de totale customer journey met behulp van een zogeheten conversie attributie model voor jouw organisatie in beeld.

Behaalde conversies website inzichtelijk maken

Aan elke webshop of pagina van een website hangt een doelstelling. In geval van een webwinkel is dit vanzelfsprekend dat bezoekers besluiten tot een online aankoop, maar een website of pagina daarvan kan bijvoorbeeld ook het indienen van een offerte of contactaanvraag als doel hebben. Met webanalytics zijn de statistieken en algemene prestatierapporten van je webpagina’s duidelijk bij te houden en eenvoudig te overzien. Echter minstens zo belangrijk is de voorafgaande online route. Het achterhalen van de internetreis die je klanten en bezoekers hebben afgelegd is een leerzaam proces, waaruit veel informatie kan worden verkregen. Je krijg inzicht in hoeverre je KPI’s, doelen en conversies zijn behaald, en op welke manier je diverse online kanalen daaraan hebben bijgedragen. Een afgeronde conversie beperkt zich namelijk niet alleen tot de laatste klik.

Enthousiast en klaar om aan de slag te gaan?

Wij zeker! Neem direct contact met ons.

Conversie attributie in de praktijk

Om erachter te komen hoe het conversietraject van je klanten precies verloopt kan je een attributiemodel laten toepassen op je website, webshop en andere internetkanalen. Dit houdt in dat je de contactmomenten en de online volgorde blootlegt, en aan iedere fase een bepaalde waarde toekent. Hierdoor krijg je een goed beeld van op welke wijze elk afzonderlijk kanaal een rol heeft gespeeld in de conversie. Hoewel de website waarop de zichtbare conversie plaatsvindt beslissend is, is het vaak vooral de overtuigingskracht van je andere online kanalen die naar de uiteindelijke conversie op de website leidt. Dankzij een dergelijke conversie-attributie wordt vermeden dat je online focus enkel ligt op je daadwerkelijke verkoopkanalen. Dit verhoogt de toegevoegde waarde van de andere internetkanalen, terwijl het tegelijkertijd inzicht geeft hoe de conversie over de gehele linie kan worden verhoogd. 

Maatwerk bij conversie attributie model 

Envoker helpt je graag bij het verbeteren van je online resultaten en het verhogen van je conversies. Zo kunnen we voor globale conversie attributie Google Analytics inzetten. Daarnaast staat een individuele ondersteuning van de klant centraal. Wij creëren voor elke onderneming of organisatie daarom altijd een conversie-attributiemodel op maat. Daarmee krijgen we het beste en meest accurate resultaat. Meestal beginnen we echter vanuit enkele standaardmodellen, waaronder het gelijke attributiemodel, het laatste klik- en laatste bezoek-model, het lineaire attributiemodel en het tijd- en datummodel. Het algemene uitgangspunt daarbij is dat ieder online kanaal de waardering krijgt die het toekomt. Een bijkomend voordeel is dat je weet wat de beste conversiepaden zijn, in welke fase van het traject een bepaald internetkanaal zich bevindt, en hoe een en ander kan worden geoptimaliseerd.

Blijf op de hoogte van het online marketing nieuws!

Regelmatig versturen wij een nieuwsbrief naar onze klanten én geïnteresseerden. Deze nieuwsbrief staat vol met de laatste nieuwtjes op online marketing gebied. Wil je dus op een eenvoudige manier op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied schrijf je dan snel in!

BandenConcurrent
Combell
Decovry
Roompot Vakanties
Connections
Dakenshop
StoryMe
Wellens Men
Bloovi
BTS Tank Solutions
Villapark de Paardekreek
Staen
Thermaalbad Arcen
Halito
Hogenboom Vakantieparken
Novid
Sentia
Pinkminds
Starss
Brandfirm

Contactgegevens

Envoker
Grenadierweg 13
4338 PG Middelburg

info@envoker.nl
+31 6 14 18 06 24