See – Think – Do – Care

Online Marketing Strategie

Resultaatgericht
See-Think-Do-Care

Ontdek See-Think-Do-Care
Onze klanten
See Think Do Care referenties
Roompot Timesavers INNO Dakenshop Van Mele Bushcraftshop Hello Archie Easy2Rent Elcee Auto Poppe Getaway Travel GrootPlezier NRV Rondreizen Good Hope GGZ Energetica Natura Chevaldo CPS OSU Gifts Pak Aanhangwagens Dierenwereld XL Wellens Men Aanhangwagens XXL West-Brabant Dr. Feriduni Morres CPE Nederland Eco-Point Verhuurwinkel Imkershop Roompot Timesavers INNO Dakenshop Van Mele Bushcraftshop Hello Archie Easy2Rent Elcee Auto Poppe Getaway Travel GrootPlezier NRV Rondreizen Good Hope GGZ Energetica Natura Chevaldo CPS OSU Gifts Pak Aanhangwagens Dierenwereld XL Wellens Men Aanhangwagens XXL West-Brabant Dr. Feriduni Morres CPE Nederland Eco-Point Verhuurwinkel Imkershop

See – Think – Do – Care

See Think Do Care

Om je potentiële klant zo goed mogelijk te bedienen, wil je meer inzicht hebben in hun customer journey. Om hen vanaf het begin van hun oriëntatiefase tot aan hun aankoop te begeleiden, wil je meerdere contactmomenten hebben om top-of-mind te blijven. Aan het daadwerkelijk kopen van een product of dienst gaat echter meestal wat tijd vooraf. Net zoals in een fysieke winkel oriënteren nieuwe klanten vaak en denken ze nog even na over de voorgenomen aanschaf. Aan de ene kant wil je de klant voorzien van hun behoefte maar tegelijkertijd wil je ook vertrouwen opbouwen om de prospect aan je bedrijf te binden. En in het meest gunstigste geval gaan ze uiteindelijk over tot aankoop. Aan de hand van Google's See Think Do Care framework kun je je prospects de juiste richting op sturen. Het framework is gerelateerd aan de verschillende fases van de customer journey.

Waarom See – Think – Do – Care?

Top of mind

Blijf top-of-mind bij je doelgroep en verbeter het resultaat.

Meetbaar

Groei realiseren door campagnes bij te sturen op basis van targets.

Meer bereik

Maak gebruik van de juiste kanalen met relevante content in elke fase.

Meer leads

Door het in kaart brengen van het See - Think - Do - Care model.

Connections

+15%In ROAS door betere en effectievere indeling van account en budget

Uitgelichte case: Connections

Hogere ROI door dynamische Google en Microsoft Ads campagnes

+15%In ROAS door betere en effectievere indeling van account en budget

-5%Gemiddelde kost per klik

+30%In offline signalen

Als marketing manager is het niet altijd evident om een deel van je budget in handen van externe partijen te leggen. En zeker als het om SEA gaat spreken we toch over grote bedragen...

Lees de volledige case

Klantgericht model

See Think Do Care geeft een onderverdeling weer van  een digitale klantreis. In de See-fase is de bezoeker nog slechts een geïnteresseerde, die rondkijkt in je online winkel. Brand awareness creëren en het opbouwen van naamsbekendheid zijn op dat moment de belangrijkste drijfveren. Wanneer sprake is van de Think-fase is je websitebezoeker al wat verder, maar nog niet over de streep. De Do-fase is het punt waarop een definitieve keuze gemaakt is en overgegaan wordt tot aanschaf. Op dit cruciale moment moet je ervoor zorgen dat de bezoeker toetreedt tot je klantenkring. Het doel bij de Care-fase is om de klant voor langere tijd aan je te binden door middel van bijvoorbeeld loyaliteitsprogramma's. 

Elke fase heeft andere KPI's

Op basis van dit model kan je de klantreis eenvoudig onderverdelen in fases en optimaal inspelen op waar in elk stadium behoefte aan is. Je kan dit doen door voor elk onderdeel van de See Think Do Care framework de doelen te bepalen en op basis daarvan een gedegen strategie uitrollen. 

In de See of Think fase gelden immers andere KPI’s dan op het moment dat een aankoop wordt voltrokken en in de daaropvolgende Care-periode. Tijdens het doorlopen van het traject veranderen daarom ook de wijze van communiceren met de klant en de toe te passen call to action. Het is dus van belang dat de content naadloos aansluit per fase om de klant van de juiste informatie te voorzien en hen verder te begeleiden.

see think do care

SEE

In de SEE-fase bevinden zich de mensen die je product of dienst waarschijnlijk nog niet eens kennen, maar die fundamenteel geïnteresseerd zijn in gerelateerde onderwerpen. We hebben het over een zo groot mogelijke doelgroep die kan worden bereikt. In deze fase is er nog geen intentie om iets te kopen of is de doelgroep nog niet per sé op zoek naar je producten of diensten. Het doel tijdens deze fase is om de doelgroep bewust te laten worden van het merk.

THINK

In de THINK-fase  zijn de mensen die erover nadenken om een ​​product daadwerkelijk te kopen. Deze doelgroep geeft via hun surfgedrag hun koopinteresse aan en is zich nog aan het oriënteren voor je product of dienst. In het beste geval is de doelgroep al bekend geworden met je merk in de SEE fase en gaat de bezoeker direct naar de website om zich te oriënteren. Het kan ook zijn dat de doelgroep pas tijdens de THINK fase voor het eerst in aanraking komt met je merk.

DO

Dit is de fase waarin de doelgroep overgaat tot het aanschaffen van je product of dienst. De doelgroep is bewust van het feit dat ze een aankoop willen doen. We moeten ze nu alleen overhalen om deze aankoop bij jou te doen. De doelgroep nu inmiddels bekend met je merk.
DRIVEN BY PERFORMANCE

See Think Do Care Google en internetmarketing

Dankzij auteur en marketingdeskundige Avinash Kaushik is het model niet meer weg te denken uit de marketingwereld. Het toepassen van dit proces bij de zichtbare en onzichtbare online interactie met mogelijke klanten kan op diverse manieren. Dit uit zich in de praktijk bijvoorbeeld door de bezoeker in de beginstadia afgewogen content marketing te tonen.

Te denken valt aan het presenteren van aanvullende informatie ten aanzien van een product of dienst waarvoor de desbetreffende klant reeds interesse heeft getoond. Of het aanbieden van een inschrijvings- of aanvraagoptie op gepaste momenten tijdens de See-, Think- en Do-fases. Hoewel je minder snel verkoopresultaat boekt, heb je hier op de lange termijn meer aan. Neem contact met ons op om te zien hoe we jouw online marketing kunnen uitbreiden met See Think Do Care.

Onze specialismes

Envoker is een ervaren digital marketing bureau dat alle aspecten van online marketing beheerst en de online marketing strategie van jouw bedrijf samen met jou de aandacht geeft die deze verdient. Daarom maken we elke strategie op maat, afgestemd op je klanten, zodat we samen het maximale resultaat kunnen halen.

Na een uitgebreide analyse en voorgesprek volgt vanzelfsprekend ook heldere communicatie wanneer we samen aan de slag gaan. We beseffen maar al te goed dat we alleen samen met jou de campagnes succesvol kunnen maken. Daarom zijn we een groot voorstander van korte lijnen en proactieve communicatie. Om een effectieve online marketing campagne neer te zetten, hoeven we niet elke week een afspraak te maken om bij elkaar op de koffie te komen. 

Er werken dan ook geen projectmanagers bij ons. Wij prefereren direct contact tussen de klant en de marketeers, zonder tussenkomst van anderen. Zo weten we aan beide kanten waar we aan toe zijn, zodat we alles overzichtelijk en begrijpelijk kunnen houden.

Nieuws

Recente artikelen

11 essentiële tactieken voor een B2B inbound marketing strategie
11 essentiële tactieken voor een B2B inbound marketing strategie

In het snel evoluerende digitale landschap van vandaag zoeken bedrijven continu naar manieren om op te vallen, met name binnen de B2B-sector. Inbound marketing is een ...

Lees verder
Wat is Reverse Video Search en waarom is dit belangrijk?
Wat is Reverse Video Search en waarom is dit belangrijk?

Terwijl we door de snelle digitale wereld navigeren, zijn tools die op een efficiënte manier enorme hoeveelheden gegevens doorzoeken van cruciaal belang. Een opkomen ...

Lees verder
5 voordelen van een customer journey
5 voordelen van een customer journey

Een customer journey is een manier om te begrijpen hoe jouw klanten met jouw bedrijf omgaan. Door het uitwerken van een customer journey krijg je een visuele weergave ...

Lees verder

Subtiele See Think Do Care Marketing

In de See Think Do en Care funnel zijn subtiliteit, klantgerichtheid en een daarbij passende boodschap dus de uitgangspunten. Indien jouw organisatie of onderneming zich al te zeer richt op het salesgedeelte, bestaat zelfs de kans dat je potentiële klanten afschrikt en zodoende online aankopen misloopt. Met name in het stadium van See Think is de mogelijkheid aanwezig dat je websitebezoeker een te commerciële persoonlijke marketingboodschap aangrijpt om bij de concurrent te gaan shoppen. Het is belangrijk om je klantinzichten op orde te hebben, zodat je als bedrijf of onderneming goed kunt inspelen op de behoefte in  elke fase.

Daarom moet bij See Think Do Care de customer journey en het langetermijnresultaat centraal staan en niet de conversie of de productverkoop an sich. Je moet je dan ook in de klant verplaatsen en weten waar deze behoefte aan heeft en op welke fase je gaat inzetten. Met een gedegen strategie en relevante content in elke fase is de kans aanzienlijk groter dat de klantreis wordt afgerond met een aankoop.

Het gehele See Think Do Google traject staat ook wel bekend als de salesfunnel. De funnel bestaat uit de stappen die een bezoeker zet om uiteindelijk klant te worden. Zoals eerder vermeld, hangen het Google model See Think Do Care en de customer journey nauw met elkaar samen. Het is dan ook de bedoeling dat een customer journey See Think Do Care als eindtraject heeft. Waar je tijdens dit proces evenwel voor moet waken, is dat de consument het gevoel krijgt dat het doen van een aankoop opgedrongen wordt. Hier is het van belang dat de potentiële klant met de juiste content wordt bereikt. Bedrijven zijn vaak teveel gericht op resultaat en willen zo snel mogelijk een koop sluiten. Men kan beter focussen op betere online marketing strategieën.

Voor een resultaatgerichte inzet van het framework werk je met relevante KPI's. Hierdoor heb je niet alleen zicht op de prestaties van je inspanningen in elke fase, maar kun je ook een betere verdeling maken van het budget om er het maximale uit te halen.

Contact

Zullen we samen
resultaten boeken?

Léon Maljaars
Specialist

Liever sparren met
onze expert Léon?

Bel of stuur dan direct een mailtje naar onze expert Léon!

SCROLL