See-Think-Do-Care zet de klant centraal

Een bezoeker van je website of webshop gaat in de meeste gevallen niet direct over tot een aankoop. Ook wanneer de bezoeker in principe interesse heeft in een door jou aangeboden product of dienst volgt vaak eerst een oriëntatie- en eventuele vergelijkingsperiode. Je kunt een potentiële klant natuurlijk wel de gewenste kant op sturen en een aankoop stimuleren. Een van de online marketingstrategieën die wij daarvoor gebruiken bij Envoker is Google’s ‘See-Think-Do-Care model’.

Een gefaseerde marketingstrategie met See-Think-Do-Care

Het begeleiden en sturen van een prospect of lead met gerichte e-mails of aanbiedingen is onlosmakelijk verbonden met online marketing. Het al te dwingend bewegen van een klant in de richting van een aankoop is echter iets waarvoor je moet oppassen. Indien de marketingafdeling in de aankoopfase die een geïnteresseerde websitebezoeker doorloopt te sterk hamert op conversies en verkoopresultaten, heeft dit vaak een averechts effect. Het is daarom raadzaam om je als marketeer meer te verplaatsen in de customer journey van klanten. Door het gedrag van je websitebezoekers in kaart te brengen, ontstaat een goed beeld van de fase waarin een specifieke bezoeker van de website zich bevindt. Je krijgt inzicht hierin door het maken van een zogeheten funnel, die vervolgens de basis vormt van je ‘See-Think-Do-Care-strategie’.

 

 

Enthousiast en klaar om aan de slag te gaan?

Wij zeker! Neem direct contact met ons.

See-Think-Do-Care stimuleert klanten

De See-Think-Do-Care -methode speelt in op wat de desbetreffende prospect wil horen, afgestemd op de fase van het aankoopproces waarin hij of zij zich bevindt. Het uitgangspunt daarbij is dat hoe verder bezoekers van je shop of site op hun customer journey zijn, hoe dieper ze in de funnel zitten en hoe meer interesse zij hebben in jouw product of dienst.
Wat een potentiële klant stimuleert tot een aankoop hangt af van de fase in de klantreis. See-Think-Do-Care helpt je met het in kaart brengen hiervan. Het ‘See’-stadium betekent dat iemand je bedrijf, product of dienst leert kennen. In de ‘Think’-schakel oriënteert hij of zij zich op jouw site en vergelijkt deze met andere aanbieders. Tijdens de ‘Do’-fase gaat men over tot een aankoop. Met ‘Care’ wordt de periode van actieve klantenbinding na een aankoop bedoeld. De focus ligt hier dus op retentie.

Marketingcampagne via See-Think-Do-Care model

Om een succesvolle See-Think-Do-Care-strategie op te zetten, moeten van tevoren de doelen worden bepaald. In elk stadium van de customer journey zijn andere KPI’s of Key Performance Indicatoren van kracht, en op basis daarvan wisselen ook de communicatieboodschap en de call-to-actions. Zo begeleid je de bezoeker in het volledige proces naar een aankoop. Aan de hand van Google See-Think-Do-Care maak je je klant aankoopbereid en stel je op het juiste moment binnen de klantreis de juiste doelen. Het aantrekkelijke van deze methode is dat de klant doorlopend en doelgericht centraal staat. Envoker helpt je graag bij het uitdenken van een ‘See-Think-Do-Care’-campagne die meerwaarde biedt, en zowel nuttig is voor je doelgroep als voor jouw bedrijfsresultaten.

Blijf op de hoogte van het online marketing nieuws!

Regelmatig versturen wij een nieuwsbrief naar onze klanten én geïnteresseerden. Deze nieuwsbrief staat vol met de laatste nieuwtjes op online marketing gebied. Wil je dus op een eenvoudige manier op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied schrijf je dan snel in!

BandenConcurrent
Combell
Decovry
Roompot Vakanties
Connections
Dakenshop
StoryMe
Wellens Men
Bloovi
BTS Tank Solutions
Villapark de Paardekreek
Staen
Thermaalbad Arcen
Halito
Hogenboom Vakantieparken
Novid
Sentia
Pinkminds
Starss
Brandfirm

Contactgegevens

Envoker
Grenadierweg 13
4338 PG Middelburg

info@envoker.nl
+31 6 14 18 06 24