Inzichtelijke customer journey verhoogt rendement

Om tot een succesvolle online business te komen is het belangrijk dat je weet waar je klanten en prospects online mee bezig zijn en hoe deze bediend willen worden wanneer zij je website bezoeken. Inzicht hierin maakt het mogelijk het pad tot een aankoop zo aantrekkelijk mogelijk in te richten. Eén van de manieren om meer uit je webshop of website te halen is het inzichtelijk maken van de customer journey van je klant. Envoker weet alles van online klantreizen en helpt je graag de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen.

Uitleg customer journey

Online marketing kent vele verschijningsvormen. Voor een succesvolle webshop moet dit soort marketing zich bij voorkeur richten op individuele klanten in plaats van op een dwarsdoorsnede van je doelgroep. Alleen dan kom je tot de hoogste Return On Investment (ROI) en Return On Ad Spend (ROAS). Om dat te bereiken moet je weten hoe je klanten zich online oriënteren en welke (internet)kanalen daarbij een rol spelen. Het traject dat de bezoekers afleggen voordat men tot een aankoop of bestelling komt wordt de klantreis genoemd of de (online) customer journey.

Als je het maximale online rendement wil behalen, is een duidelijk beeld van de klantreis van je afzonderlijke prospects noodzakelijk. De achterliggende gedachte is dat je een prospect niet uit het oog verliest en doelgericht, maar onmerkbaar, begeleidt op weg naar de online kassa.

 

 

Enthousiast en klaar om aan de slag te gaan?

Wij zeker! Neem direct contact met ons.

Klantreizen in kaart brengen

Door concurrenten, vergelijkingswebsites en de daaruit voortvloeiende verminderde loyaliteit ten gunste van de beste prijs-kwaliteitverhouding is het niet eenvoudig om potentiële klanten op je website te houden. Het opstellen van persoonlijke customer journey modellen biedt uitkomst. Om een klantreis in kaart te brengen, maak je gebruik van een customer-journeymap. Hiermee krijg je inzicht in de verschillende fases die een klant tijdens het aankoopproces doorloopt. Het inzichtelijk maken van een dergelijk online traject omvat vijf stappen. Als eerste bepaal je het doel van de klantreis. Vervolgens creëer je klantpersona’s. Daarna vul je voor elk daarvan de klantreis en de daarbij behorende touchpoints in. De vierde stap behelst een analyse van de online journey en het aangeven van verbeterpunten daarin. Tot slot maak je een actieplan om elke individuele klantreis te optimaliseren.

 

 

Voordelen online customer journey mapping

Behalve een uiteindelijk hogere ROI en ROAS brengt het opstellen van customer-journeymaps nog meer voordelen met zich mee. Zo identificeer je de online interactiemomenten waar een prospect mee te maken krijgt, krijg je als webshopeigenaar meer inzicht in de behoefte van een klant en de groeimogelijkheden vanuit diens perspectief, kun je inspelen op de context van elke individuele klant, kan je omdat je weet waarop je moet letten werken aan een optimale klantbeleving, en kom je erachter hoe je je eigen processen kunt verbeteren. Je kan dankzij een inzichtelijke customer journey online marketing via je website dus zo persoonlijk, gericht en breed mogelijk maken. Envoker heeft veel ervaring op dit gebied en ondersteunt je zowel bij het in kaart brengen van de customer journey als bij het opstellen van de beste vervolgstrategie.

Een internetgebruiker die je website of webshop bekijkt gaat in de meeste gevallen niet direct over tot een aankoop. Ook wanneer de bezoeker in principe interesse heeft in een door jou aangeboden product of dienst volgt vaak eerst een oriëntatie- en eventuele vergelijkingsperiode. Je kunt een potentiële klant echter wel degelijk de gewenste kant op sturen en een aankoop stimuleren. Een van de online marketingstrategieën die wij bij Envoker daarvoor gebruiken is Google’s zogeheten ‘See – Think – Do – Care model’.

Blijf op de hoogte van het online marketing nieuws!

Regelmatig versturen wij een nieuwsbrief naar onze klanten én geïnteresseerden. Deze nieuwsbrief staat vol met de laatste nieuwtjes op online marketing gebied. Wil je dus op een eenvoudige manier op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op online marketing gebied schrijf je dan snel in!

BandenConcurrent
Combell
Decovry
Roompot Vakanties
Connections
Dakenshop
StoryMe
Wellens Men
Bloovi
BTS Tank Solutions
Villapark de Paardekreek
Staen
Thermaalbad Arcen
Halito
Hogenboom Vakantieparken
Novid
Sentia
Pinkminds
Starss
Brandfirm

Contactgegevens

Envoker
Grenadierweg 13
4338 PG Middelburg

info@envoker.nl
+31 6 14 18 06 24