Communicatie verandert

In 2019 maakt meer dan 25% van de wereldbevolking gebruik van instant messaging-apps voor zijn of haar communicatie. Deze apps groeien op dit moment dan ook al kool. Instant messaging-apps geven bedrijven de mogelijkheid om direct contact te maken met klanten via een kanaal die aansluit bij de klant. Voorbeelden van instant messaging platforms zijn Google Talk, WhatsApp en bijv. Skype. Tegenwoordig bieden verschillende Social Media kanalen ook de mogelijkheid om directe berichten uit te wisselen, waaronder Facebook en Twitter. De chatbots die we voorheen hebben besproken spelen hier een belangrijke rol en zijn onder andere onderdeel van instant messaging-apps. In deze blog lees je waarom het gebruik van instant-messaging interessant kan zijn en wat het voor je bedrijf kan betekenen.

Messaging apps bieden consumenten nog meer gemak

Tegenwoordig vinden consumenten snelheid en gemak belangrijk bij de service van een bedrijf. Om hier goed op in te spelen kunnen bedrijven messaging apps gebruiken. Door middel van een chat kunnen ze contact maken met hun klanten. Het gebruiken van chats is niet alleen voor klantenservice, maar wordt nu ook gebruikt voor geautomatiseerde taakafhandelingen (bijvoorbeeld informatie verzamelen, producten zoeken, bijbestellen) en klantencommunicatie (bijvoorbeeld content distributie, verzending updates, activatie van potentiele klanten en lead generatie). Chatbots spelen dus een belangrijke rol bij de geautomatiseerde taakafhandelingen en klantencommunicatie.De messaging apps maken op deze manier deel uit van de totale klantervaring. Alles verloopt snel en gemakkelijk binnen één interface en vanuit één doorlopend gesprek.

Het voltooien van iets wat de klant wil binnen één interface is het belangrijkste voordeel dat messaging apps aanbieden. Bedrijven kunnen voor de klanten momenten creëren door middel van één-op-één-communicatie, hierdoor kun je klanten werven, bedienen en behouden. Andere voordelen van instant messaging zijn de lage kosten, de snelheid, meerdere klanten tegelijk helpen, het bewaren van gesprekken en het is een afgeschermd platform.

Messaging apps bieden consumenten nog meer gemak

Tegenwoordig vinden consumenten snelheid en gemak belangrijk bij de service van een bedrijf. Om hier goed op in te spelen kunnen bedrijven messaging apps gebruiken. Door middel van een chat kunnen ze contact maken met hun klanten. Het gebruiken van chats is niet alleen voor klantenservice, maar wordt nu ook gebruikt voor geautomatiseerde taakafhandelingen (bijvoorbeeld informatie verzamelen, producten zoeken, bijbestellen) en klantencommunicatie (bijvoorbeeld content distributie, verzending updates, activatie van potentiele klanten en lead generatie). Chatbots spelen dus een belangrijke rol bij de geautomatiseerde taakafhandelingen en klantencommunicatie.

De messaging apps maken op deze manier deel uit van de totale klantervaring. Alles verloopt snel en gemakkelijk binnen één interface en vanuit één doorlopend gesprek. Het voltooien van iets wat de klant wil binnen één interface is het belangrijkste voordeel dat messaging apps aanbieden. Bedrijven kunnen voor de klanten momenten creëren door middel van één-op-één-communicatie, hierdoor kun je klanten werven, bedienen en behouden.

Andere voordelen van instant messaging zijn de lage kosten, de snelheid, meerdere klanten tegelijk helpen, het bewaren van gesprekken en het is een afgeschermd platform.

Instant Messaging wordt de communicatie van nu

Instant Messaging-apps groeien volop en mensen maken er veel gebruik van. Communicatie moet tegenwoordig snel en makkelijk verlopen om de klant tevreden te houden. Het is nu voor bedrijven de uitdaging om gebruik te maken van instant messaging-apps.